..σκέφτομαι και γράφω.

20.1.11

περί Φιλίας..




Φιλία,όπως Φως και Φαντασία.
Φως σε τυφλώνει και σε αναζωογωνεί.
Φαντασία σε ταξιδεύει και σε απελευθερώνει.
Για μένα αυτή η έννοια χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, δύο είδη φίλων.
Οι φίλοι που μπορείς να μοιραστείς μαζί τους καφέ, ποτά, κουτσομπολιό, σημειώσεις και οι φίλοι που μπορείς να μοιραστείς καφέ, ποτά, ιδέες, χρόνο, αξίες, ανησυχίες, αισθήματα,αντικείμενα και ανάγκες.
Σαφώς η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει ένα μικρό έως ελάχιστο αριθμό ατόμων.
Τα άτομα που έχω τοποθετήσει στη κατηγορία αυτή αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια μου.
Κομμάτια δικά μου, μοναδικά μου.
Άνθρωποι που απο τα μάτια τους βλέπω τα ελλατώματά μου.
Που τους χαμογελώ και ξέρω πως το χαμόγελό μου θα μου επιστραφεί.
Που με αγκαλιάζουν σφιχτά και αληθινά.
Που με κρατούν και με συγκρατούν.
Άνθρωποι που μπορώ να εμπιστευτώ χωρίς να μου το ζητήσουν.
Που μπορώ να τους πάρω τηλέφωνο τέσσερις τα χαράματα και είναι πρόθυμοι να ακούσουν απο το οτιδήποτε σοβαρό μέχρι το σουπερτέλειο μηχάνημα κοιλιακών που μόλις έχω δει στο τελεμάρκετινγκ.
Ναι, μπορώ να πω με βεβαιότητα πως έχω τέτοιους ανθρώπους μέσα στη ζωή μου, φίλους πραγματικούς, ευτυχία.
Σχέση εξάρτησης, αγάπης μέχρι και έρωτα.
Φιλία που δοκιμάστηκε και έμεινε αναλλοίωτη στις αποστάσεις, στο χρόνο και στις διαθέσεις του. Που δυνάμωσε και δυναμώνει.
Ο Τσέχοφ είχε πει "Η φιλία είναι ένα μονοπάτι που πρέπει να το περπατάμε καθημερινά, διαφορετικά καλύπτεται με αγριόχορτα και χάνεται."
Και έτσι είναι. Οι σχέσεις χτίζονται κάθε μέρα, θέλουν θυσίες.
Επένδυση ανεκτίμητη, μοναδική και δύσκολη.
Άνθρωποι μπαίνουν καθημερινά στη ζωή και την καθημερινότητά μου, μα δύσκολα στην δεύτερη κατηγορία μου, κάποιοι ούτε καν στη πρώτη.
Είμαι περισσότερο επιλεκτική και λιγότερο δεκτική.
Αν και πολύ κοινωνική, απλά ίσως δε θέλω να χάνουν τη λάμψη τους και τη μοναδικότητα τους, εκείνοι, οι λίγοι μου.
Κάποτε μοιραζόμασταν τα θρανία μας, χαράζοντας πάνω τους την φιλία μας.
Μεγαλώσαμε.
Μα το σημαντικό είναι οτι μεγαλώσαμε μαζί.

(Αφιερωμένο σε μια Φίλη αγαπημένη που μου έδωσε μαθήματα φιλίας και που μου λείπει πάντα -31/07/09-. )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου